Музей створаны ў 2006 годдзе. Сабрана больш за 200 экспанатаў. Усе матэрыялы шырока выкарыстоўваюцца на ўроках літаратуры, пазакласнага чытання, гісторыі, падчас выхаваўчых мерапрыемстваў.

Працу кіруе Савет  музея, у які ўваходзяць настаўнікі і вучні.

У музеі есть раздел «Летапіс гісторыі школы». Вучнямі сабраны цікавыя матэрыялы да гэтай старонкі. Школьны этнаграфічны музей знаеміць нас з асаблівасцямі побыту беларусаў канці 19, пачатку 20 стагоддзя.

Вы даведаецеся, што людзі выкарыстоўвалі ў сваей паўсядзеннай працы і чым штодзень карысталіся, з чаго складаўся інтэр’ер традыцыйнага жылля, як продкі адпачывалі ў святочныя дні. У народным дойлідстве, прыладах сельскагаспадарчай працы, прадметах штодзеннага спажывання, вырабах дэкаратыўна-прыкладнога мастацтва, сялянскіх промыслах і рамествах, песнях і танцах беларускага народа адлюстравана яго шматгадовая гісторыя, высокае майстэрства і тонкі мастацкі густ.

Добры дзень, паважаныя госці! Вы знаходзіцеся ў Этнаграфічным раздзеле музея, дзе вашай увазе прадстаўлена экспазіцыя “Сялянскі быт беларусаў”. Тут сабраны сельскагаспадарчыя прылады працы, посуд, прадметы хатняга ўжытку, прадметы інтэр’ера. Адным словам, ўсё тое, чым карысталіся і нават карыстаюцца цяпер беларускія сяляне.

    Перад вамі бязмен. Бязмен гэта даўняя ручная рычажная вага. Ён прадстаўляе сабой металічны стрыжань з пастаянным грузам на адным канцы і кручком для утрымання грузу на другім. На стрыжні шкала адліку і рухомая апора – абойма. Карысталіся бязменам пераважна ў народным побыце.

Самым старажытным экспанатам гэтай выставы з’яўляецца напэўна вось гэта барана зроблена без адзінага цвіка, драўляная лапата, якой устаўлялі хлеб у печ.

   Адным з багатых і старажытных промыслаў беларусаў з’яўляецца народнае ткацтва. На працягу стагоддзяў яно развівалася, удасканальвалася і перадавалася з пакалення ў пакалення. У народным ткацтве знайшла сваё адлюстраванне векавая гісторыя беларускага народа, яго майстэрства, мастацкі густ.

   Сыравіна для ткацтва — лён, авечая воўна, радзей каноплі. Для апрацоўкі лёну існавала шмат спосабаў і прылад. Некаторыя з прылад прадстаўлены і ў нашай экспазіцыі. Так, напрыклад, грэбень для часання ільну, верацяно – прылада для скручвання ніткі ў працэссе прадзення, чоўнок і цэўка, прасніца і калаўрот, матавіла.

   А вось гэты цікавы экспанат, які падобны на сярэднявяковы меч называецца трапло. Гэта прылада для ачышчэння (трапання) льнянога ці канаплянага валакна ад кастрыцы. На тэрыторыі ўсходніх славян трапло вядома з 7 ст.

   У экспазіціі шырока прадстаўлены і ганчарныя вырабы – збаны. Гэтыя гліняныя пасудзіны служылі для прыгатавання ежы, для захоўвання малака, вады, квасу і іншых вадкіх прадуктаў. 

  А вось на версе размяшчаюцца гаршкі. Гэта гліняныя пасудзіны для гатавання гарачай стравы, якія могуць таксама выкарыстоўваюцца для захавання сыпкіх прадуктаў

   У музейным кутку таксама сабрана цікавая калекцыя прасаў. Працавалі яны ў асноўным на вуглях. А вось гэты прас хоць маленькі, але вельмі цяжкі. Напэўна, перад тым каб разгладзіць адзенне, яго необходна было пагрэць на вогнішчы.

   Па ўсёй Беларусі былі пашыраны качалкі. Гэта таксама прыстасаванні для разглажвання тканых вырабаў (бялізны, адзення). Накручаны на качалку выраб раскочвалі валком. Валок — прамы ці выгнуты драўляны брус з нарэзанымі ўпоперак зубцамі знізу і з ручкай.

   Увогулле усе экспанаты з’яўляюцця вельмі каштоўнымі і маюць сваю цікавую гісторыя. Сярод найбольш цікавых і незвычайных экспанатаў музейнага кутка можна назваць драўляны цэп для малацьбы, драўляныя вілы, карзіны для захоўвання збожжа, маслабойка і іншыя рэчы. Усімі гэтымі прыладамі карысталіся нашыя продкі.

НОРМАТИВНО-ПРАВОВАЯ БАЗА

Постановление Министерства образования Республики Беларусь от 04.12.2002 №52 «Аб зацвярджэннi Палажэння аб музеi ўстановы адукацыi»

Музей как центр идейно-патриотического воспитания молодёжи

ЗАКОН РЭСПУБЛIКI БЕЛАРУСЬ ад 12 снежня 2005 г. N 70-З АБ МУЗЕЯХ I МУЗЕЙНЫМ ФОНДЗЕ РЭСПУБЛIКI БЕЛАРУСЬ

Методические рекомендации для школьных музеев по учёту, хранению и организации экспозиционной работы в учреждениях образования. 

РЕКОМЕНДАЦИИ ПО ИСПОЛЬЗОВАНИЮ МУЗЕЕВ УЧРЕЖДЕНИЙ ОБРАЗОВАНИЯ В ВОСПИТАНИИ ГРАЖДАНСТВЕННОСТИ И ПАТРИОТИЗМА ДЕТЕЙ И УЧАЩЕЙСЯ МОЛОДЕЖИ

МАРШРУТНЫЙ ЛИСТ

«Пад стрэхамі прадзедаў»

 -«Привет ребята, сегодня мы с вами окунёмся в прошлое. Мы узнаем, что находится в музейной комнате. Но для этого вам нужно выполнить несколько загадок. Удачи всем!»

Задание 1

Из слов — отгадок составляется кроссворд, на пересечении строк находится слово, которое обозначает ключевой предмет из музея.

  1. В эту вещь любили смотреться девушки
  2. Им гладили вещи                                                      
  3. Синоним к слову чашка
  4. Им резали еду
  5. Через него просеивали муку
  6. На неё кладут голову для сна

Ключевое слово — Рушник

Задание 2

 Найдите в музее эти предметы. Как они называются?

 — Место для приготовления еды в селе

 — Благодаря им разжигали печь 

 — Она была керосиновой

 — Ей помешивали угли

 — Синоним к слову чайник

— Всех кормлю с охотою,

 А сама безротая.

Задание 3

3.1 Что такое рушник?

( Рушник – полотенце у восточных славян, обычно с вышитыми или ткаными узорами)

3.2 Что такое кросны?

 ( Кросны — ручной ткацкий станок)

      Задание 4

      Отгадайте загадки, связанные с музейной комнатой.

    1. Идет свинья из Саратова,

        Вся исцарапана. (Терка)

    2. В избу идут — плачут,

        Из избы — скачут. ( Ведра)

    3. Ни свет, ни заря —

        Пошел согнувшись со двора. (Коромысло)

    4. Бегал бегунок

        Да шмыг в уголок. (Веник)

    5. Четыре брата

         Под одной шляпой стоят. ( Стол )

Задание 5

Найди соответствие между экспонатом и текстом

Медалист, заправляется шишками,

 после чего производит горячий

 ароматизированный продукт.